FoLLow mY sTorieezyy,,

MANFAAT SALYCYLID ACID UTK KULIT



APAKAH SEBENARNYA SALICYLIC ACID INI?

Agak rumit untuk kamu benar-benar faham tentang asid ini. Namun, apa yang harus kamu tahu adalah asid ini adalah sejenis beta hydroxy acid (BHA).

Ia bahan larut minyak dan bermakna boleh menyerap jauh ke dalam sebum kulit. Oleh kerana itu, ia seringkali dilihat terkandung di dalam produk penjagaan wajah yang memfokuskan masalah kulit berjerawat.



1. Membantu Mengatasi Jerawat

Salah satu manfaat salicylic acid yang paling umum dan sudah banyak diketahui orang adalah sebagai salah satu Ubat jerawat.

Pada dasarnya, jerawat juga dapat terbentuk karena adanya lebihan minyak di kulit wajah yang terkontaminasi dengan kotoran dan bakteria Jika didiamkan secara terus-menerus, hal tersebut tentu saja dapat menyumbat pori-pori dan menyebabkan munculnya jerawat.

Meski begitu, kamu tak perlu khawatir karena dengan menggunakan produk berkandungan salicylic acid, masalah jerawat dapat diatasi.

Kandungan anti-inflamasi yang terdapat pada salicylic acid dipercaya dapat meredakan peradangan yang terjadi saat jerawat muncul.

2. Mengurangi Alergi Kemerahan Pada Kulit


 anti-inflamasi yang terkandung di dalamnya secara efektif dapat meredakan ruam kemerahan di kulit yang muncul akibat jerawat yang meradang.



3. Membantu Mencerahkan Kulit

Selain efektif dalam mengatasi masalah jerawat, salicylic acid juga dapat membuang sel-sel kulit mati. Jika digunakan secara rutin, rona wajah yang kusam akibat tumpukan sel kulit mati pun dapat segera teratasi dan kembali cerah.

Salicylic acid ini juga sangat efektif untuk menyamarkan noda bekas jerawat, 



JANGAN TERLALU OBSES DENGAN SALICYLIC ACID INI…

Amat disarankan untuk melihat dahulu sebelum membeli. Lebih elok jika produk yang mengandungi asid ini memiliki kadar konsentrasi sebanyak 2 peratus sahaja.

Ini disarankan oleh pakar kerana 2 peratus ini adalah jumlah dos yang efektif menurut kajian klinikal.

Jika terlalu asyik menggunakan produk yang mengandungi asid ini, ia akan membuatkan kulit lebih kering dan tidak selesa.

Elakkan untuk menggunakan bersama bahan exfoliator yang lain terutama sekali bahan seperti glycolic acid. Ia akan membuatkan kulit kering serta-merta.

Untuk pengetahuan anda, Salicylic acid di dalam produk
LAVERA_ESSENCE Dibawah peratus 2%. Jadi ia selamat digunakan oleh semua golongan termasuk ibu mengandung


LAVERA ESSENCE ADA BAHAN AKTIF
SALICYLIC ACID JUGAK YER..





CARA ORDER 
WHATSAP 017 4085540












No comments:

Post a Comment

ringANkan jari jemari anda utk mengomen..
kalau xde email ke jangan risau
click comment as tu PILIH anonymous
tq...

JOM TENGOK ENTRY YANG LAIN :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...